درس ایران
فایل های پیشنهادی

اعضای سایت

نام کاربری
کلمه عبور  



طبقه بندی فایل ها

اخبار

تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور/ چه کسانی حق شرکت ندارند

گروه: آزمون سراسری
۲۰ بهمن ۱۳۹۳
ثبت نام برای آزمون سراسری سال 94 آغاز شده است و بر اساس اعلام قطعی شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان تأثیر سابقه تحصیلی برای داوطلبان مشمول سابقه تحصیلی در این آزمون حداکثر 25 درصد و با تأثیر قطعی است.
مطابق مصوبه سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو (مورخ 23 مهر 93) و در راستای اجرای ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور میزان تأثیر سابقه تحصیلی برای داوطلبان مشمول سابقه تحصیلی در آزمون سراسری سال 1394 حداکثر 25 درصد و با تأثیر قطعی است.
 
دانشگاه آزاد آزمون جداگانه ندارد
 
بر اساس اولین مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو (مورخ 6 آذر 92) ثبت نام و پذیرش رشته محل های آزمونی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 95 - 94 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد گرفت و دانشگاه آزاد اسلامی برای این سال تحصیلی ثبت نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت.
 
داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی، لازم است در آزمون سراسری سال 1394 ثبت نام و در تاریخ مقرر در آزمون شرکت کنند.
 
دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 94 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم ) برای کلیه داوطلبان الزامی است.
 
ممنوعیت شرکت دارندگان دیپلم فنی حرفه ای
 
دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1394 را ندارند و در صورت شرکت در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.
 
نظر به اینکه سوابق تحصیلی دیپلم های شاخه نظری (نظام سالی واحدی) شامل رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که از سال 1384 به بعد (سال 1384 تا سال 1393)، دیپلم خود را اخذ کرده اند در آزمون آنان اعمال خواهد شد. لذا داوطلبان برای ثبت نام در آزمون، پس از ورود به صفحه ثبت نام آزمون سراسری سال 1394 و انتخاب یکی از گزینه ها به شرح ذیل با توجه به سال اخذ مدرک دیپلم خود، وارد محیط ثبت نام می شوند.
 
الزام دریافت کد  12 رقمی برای مشمولان سوابق تحصیلی
 
داوطلب مشخص می کند که دیپلمه سال 1384 و بعد از آن در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی است یا دیپلمه سال 1383 و قبل از آن و یا دارای دیپلم رشته هایی غیر از ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی.
 
آن دسته از دیپلمه های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را طی سا ل های 1384 تا 1393 اخذ کرده اند و یک یا چند درس آنها به صورت نهایی و سراسری برگزار شده، مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود به میزان 25 درصد و بصورت تأثیر قطعی لحاظ خواهد شد.
 
در نهایت افراد باید کد سوابق تحصیلی 12 رقمی را دریافت کنند.
منبع: خبرگزاری مهر