درس ایران
فایل های پیشنهادی

اعضای سایت

نام کاربری
کلمه عبور  



طبقه بندی فایل ها

اخبار

نمایشگاه آثار علمی و هنری دانشجویان دانشگاه هنر افتتاح شد

گروه: عمومی
۲ اسفند ۱۳۹۳
نمایشگاهی از آثار علمی و هنری دانشجویان و استادان دانشگاه هنر در پردیس باغ ملی افتتاح شد، این نمایشگاه شامل آثاری از استادان و دانشجویان همه رشته های هنری موجود در دانشگاه هنر است.
رضا مهدی زاده - مدیر هنری نمایشگاه و کارگردان هنری جشن گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس دانشکده سینما و تئاتر پیرامون برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاهی که در حال حاضر در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برقرار است جزو معدود فضاهای مکشوفه ای است که به صورت نمایشگاهی در ایران درآمده و آغاز درست و خلاقی در این خصوص است.
 
وی افزود: فضای این نمایشگاه یکی از ساختمان های در حال مرمت پردیس باغ ملی است که در حال حاضر عاری از کارکرد اجرایی است اما به صورت یک اثر آرتیستیک و نمایشگاهی درآمده است. خود این اثر به صورت مجرد با این طراحی که درآن انجام شده یک اثر بدیع است. ضمن اینکه تک تک آثاری که درون این فضا قرار گرفته اند، به علاوه آثاری که در این کالبد و معماری به نمایش درآمده اند، تبدیل به یک کل منسجم و قابل تأمل شده اند که می تواند برای هر مخاطب علاقه مند به فضاهای مکشوفه با معماری کم نظیر دوره پهلوی اول بسیار دیدنی باشد. همینطور آثار مربوط به دانشگاه هنر آثار هنری و اندیشمندانه ای هستند که دراین فضا جمع شده اند و می توانند کلیت بی نظیری را رقم بزنند. آثاری که برآیند و محصول دست کم ده سال تلاش علمی و فکری و هنری دانشگاهیان دانشگاه هنرهستند.
 
مدیر هنری جشن گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر اظهار داشت: در این نمایشگاه هم مجموعه آثار علمی دانشگاهیان دانشگاه هنر یعنی مجموعه کتب و مقالات و استندهای آثار پژوهشی و هم آثار هنری و اجرایی این هنرمندان وجود دارد  که تا حد ممکن سعی کرده ایم جمع آوری کنیم، این نمایشگاه فتح بابی برای شروع اتفاقات ماندگار هنری در دانشگاه هنر است؛ زیرا دانشگاه های هنری حتماٌ نیازمند داشتن گالری و نمایشگاه های دائمی به منظور ارائه دستاوردهای هنری شان هستند.
 
مهدی زاده در خصوص نوع و انتخاب چینش آثار گفت: سعی کردیم هنرها به صورت شناور در دل هم حرکت کنند بگونه ای که تک تک آثار به اتفاق هم یک فضای فراگیر علمی و هنری را ایجاد کنند که همچنین بتوانند ارتباط خوبی نیز با مخاطب برقرار کنند
 
جشن گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر ششم اسفند ماه جاری برگزار می شود.
منبع: خبرگزاری مهر