درس ایران
فایل های پیشنهادی

اعضای سایت

نام کاربری
کلمه عبور  



طبقه بندی فایل ها

اخبار

معاون وزیر علوم : آیین نامه ارتقای اساتید تغییر می کند

گروه: عمومی
۲۱ آذر ۱۳۹۳
معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین نامه ارتقای رتبه علمی اساتید دانشگاه ها تغییر می کند.
 
سعدالله نصیری قیداری افزود: هم اکنون میزان مقالات علمی انتشار یافته در مجلات ISI به عنوان یکی از اصلی ترین معیارهای ارتقای رتبه اساتید مورد نظر قرار می گیرد.
 
وی یادآوشد: آیین نامه ارتقای رتبه علمی اساتید باید با گذشت زمان تغییر یافته و متناسب با اولویت های علمی ارتقا یابد.
 
نصیری قیداری با بیان اینکه نباید به مقالات منتشر شده در مجلات ISI بی مهری کرد، اظهار کرد: از این پس نباید به تعداد مقالات منتشر شده در این مجلات اکتفا کرد و باید شاخص های جدیدی همچون تولید فناوری های مورد نیاز کشور و پژوهش های کاربردی را نیز ملاک قرار داد.
 
معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون این وزارتخانه در تلاش برای بهبود آیین نامه ارتقای رتبه علمی اساتید است تا تحولات لازم را بر روی این برنامه ریزی اعمال کند.
 
وی خاطر نشان کرد: از این پس این وزارتخانه پژوهش هایی را که برای تبدیل علم به ثروت انجام شده اند، مورد توجه قرار می دهد.
 
نصیری قیداری اضافه کرد: این موضوع حتی در تدوین برنامه شش توسعه نیز به طور جدی مطرح خواهد شد و این وزارتخانه در تلاش است تا حلقه بعدی تولید علم را که همان تولید ثروت است نیز مورد توجه قرار دهد.
 
معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ارایه لایحه برخورد با اساتید و دانشجویان متخلف در حوزه بهره برداری از پژوهش سایرین و استفاده از پایان نامه های آماده اشاره کرد و از تاکید این وزارتخانه بر لزوم برخورد با اساتید متخلفی که از پژوهش های دیگران که منتشر و یا ثبت شده استفاده می کنند، مطابق با بند 18 ماده هفت قانون انتظامی اساتید خبر داد.
 
وی ادامه داد: البته تعداد مقالات و پژوهش هایی که به این شیوه ارایه می شوند، بسیار اندک است و نباید به خاطر وجود این تخلفات، تلاش های شبانه روزی و صادقانه سایر اساتید و دانشجویان را زیر سوال برد.
 
نصیری قیداری افزود: کمیته های انضباطی دانشگاه ها نیز می توانند مطابق با قوانین موجود با دانشجویان متخلف در این زمینه برخورد کنند.
 
معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پیگیری مسوولان این وزارتخانه نسبت به تصویب این لایحه خبر داد و گفت: بخشی از دلایل وقوع چنین تخلفاتی نیز به خود وزارت علوم برمی گردد.
 
وی یادآورشد: متاسفانه علاوه بر دانشگاه های آزاد و پیام نور، در برخی دانشگاه های دولتی نیز نسبت اساتید به دانشجو با استانداردهای موجود فاصله بسیاری دارد.
 
نصیری قیداری پایین بودن تعداد اساتید را موجب دشواری دسترسی دانشجویان به آنان برشمرد و افزایش تعداد اساتید را موجب ارتقای میزان انگیزه دانشجویان برای تولید مقالات و پژوهش عنوان کرد.
 
معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از استخدام بیش از شش هزار استاد و هیات علمی تا آغاز سال تحصیلی آینده در دانشگاه آزاد خبر داد و این اقدام را گامی موثر در کاهش تخلف دانشجویان برشمرد.
منبع: خبرگزاری ایرنا