درس ایران
فایل های پیشنهادی

اعضای سایت

نام کاربری
کلمه عبور  



طبقه بندی فایل ها

اخبار

عضویت دانشگاه علامه طباطبایی درکنسرسیوم محتوای ملی ایران

گروه: عمومی
۲۳ آذر ۱۳۹۳
بر اساس انعقاد تفاهم‌ نامه‌، دانشگاه علامه طباطبایی (ره) به طور رسمی به جمع اعضای کنسرسیوم محتوای ملی پیوست.
براساس این تفاهم نامه از این پس فراداده‌های تمامی اشیای فیزیکی و دیجیتالی دانشگاه، به عنوان یکی از صاحبان محتوای کشور، از طریق دروازه اطلاعاتی کنسرسیوم محتوای ملی دسترس پذیر است.
 
علاوه بر معرفی پتانسیل محتوایی و علمی دانشگاه به عنوان یکی از صاحبان محتوای کشور در این طرح، زمینه افزایش دسترسی به اشیای محتوایی(منابع اطلاعاتی) کتابخانه دیجیتالی دانشگاه از طریق یکی از پر مراجعه ترین وب سایت های کشور فراهم خواهد شد.
 
کنسرسیوم محتوای ملی، ائتلافی از صاحبان محتوایی است که به منظور اشتراک دانش و محتوای تولید شده در کشور تشکیل شده است.
 
کاربران دروازه اطلاعاتی کنسرسیوم محتوای ملی می توانند اشیای محتوایی دانشگاه را در کنار اشیای محتوایی دیگر صاحبان محتوای کشور (مانند کتابخانه ملی ایران، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه دانشگاه تهران، کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی، و جز آن)، و یا به صورت محدود به دانشگاه علامه طباطبایی جستجو کنند.
 
دسترسی به نسخه تمام متن هر یک از اشیای محتوایی دانشگاه، منوط به پرداخت هزینه به صورت الکترونیکی از طریق دروازه اطلاعاتی کنسرسیوم است و فرایند گردآوری فراداده‌های (Metadata Harvesting) کتابخانه دیجیتالی دانشگاه توسط پروتکل OAI-PMH که یکی از قابلیت‌های سیستم نرم افزاری کتابخانه دیجیتالی دانشگاه است، انجام می شود.
 
لازم به ذکر است بر اساس اخبار موجود در وب سایت کنسرسیوم محتوای ملی، دانشگاه علامه طباطبائی در کنار موسسه تبیان و بنیاد دایره المعارف اسلامی به عنوان یکی از غنی‌ترین مجموعه های دیجیتالی کشور معرفی شده است.
منبع: خبرگزاری مهر