درس ایران
فایل های پیشنهادی

اعضای سایت

نام کاربری
کلمه عبور  



طبقه بندی فایل ها

اخبار

حمایت مالی از پایان نامه های حوزه علوم انسانی اولویت کشور

گروه: عمومی
۳ دی ۱۳۹۳
مدیرکل دفترسیاستگذاری و برنامه ریزی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه علوم انسانی، از پایان نامه ها و رساله هایی که در راستای اولویت های مورد نظر کشور باشد، حمایت مالی صورت می گیرد.
 
مظفر شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در هفته پژوهش تفاهم نامه هکاری در حوزه علوم انسانی بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به امضاء رسید.
 
وی بیان کرد: توسعه پژوهش و فناوری در حوزه علوم انسانی با تاکید بر در نوردیدن مرز دانش در این حوزه و توسعه فناوری و ایجاد ارتباط بین آن با صنعت از اهداف این تفاهم نامه است.
 
شریفی اظهار داشت: شورای علوم انسانی به منظور توسعه و تقویت اثربخشی پژوهش هایی که در حوزه علوم انسانی در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها انجام می شود، ایجاد و چندین کمیته در زیرمجموعه این شورا تشکیل و فعال شده است.
 
وی افزود: یکی از این کمیته ها، کمیته هدفمندی رساله ها و پایان نامه های علوم انسانی و هنر است که در دانشگاه های مختلف انجام می شود، طبق آیین نامه های ابلاغی این کمیته، دانشگاه ها ملزم به تشکیل کمیته مشابه برای هدایت و هدفمندی پایان نامه ها در دانشگاه ها هستند وباید نظارت بر موضوع پایان نامه ها داشته باشند.
 
شریفی یادآور شد: اگر موضوعاتی که در پایان نامه ها انتخاب می شود در راستای اولویت های اسناد بالادستی نظام و با اولویت های شورای عالی عتف هماهنگ باشد، در آن صورت هم معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آنها حمایت ویژه خواهد کرد و هم از حمایت مالی دستگاه های اجرایی برخوردار خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای تحول نیز از پایان نامه ها حمایت می کند، گفت: در قالب تفاهم نامه ای که به امضاء رسید، دبیرخانه شورا به هر پایان نامه که در راستای اولویت های کشور باشد و به تایید برسد، چهار میلیون تومان و به هر رساله شش میلیون تومان پرداخت خواهد کرد.
منبع: خبرگزاری ایرنا