درس ایران
فایل های پیشنهادی

اعضای سایت

نام کاربری
کلمه عبور  



طبقه بندی فایل ها

اخبار

جزئیات ثبت نام در چهل و دومین کنکور دستیاری/ نحوه نمره دهی آزمون

گروه: علوم پزشکی (سراسری)
۹ دی ۱۳۹۳
جزئیات ثبت نام و نحوه برگزاری چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته های پزشکی بالینی برای سال 94 منتشر شد و داوطلبان می توانند با مراجعه به مرکز سنجش آموزش پزشکی در آزمون ثبت نام کنند.
لازم است داوطلبان جهت آغاز مراحل ثبت نام با مراجعه به سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ 575/000 ریال اقدام کرده و با دریافت کد پرداخت مراحل ثبت نام را آغاز کنند. مهلت ثبت نام از 8 تا 22 دی ماه 93 است. 
 
شرایط لازم برای شرکت در آزمون پذیرش دستیار:
 
تایید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی.
 
داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دکتری پزشکی عمومی. 
 
داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان
 
تبصره: کلمه معافی به مفهوم معافیت دایم است و داوطلبان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت با مسئولیت خود می توانند در آزمون پذیرش دستیار شرکت کنند. در صورت فراخوانده شدن به انجام خدمت نظام وظیفه این وزارتخانه هیچگونه تعهدی برای ترخیص آنان به عهده نخواهد داشت و طبق مقررات با این گونه افراد برخورد خواهد شد. 
 
ارائه معافیت از خدمات قانونی و یا گواهی اتمام خدمات قانونی ( خدمت نظام وظیفه عمومی، خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پیام آوران بهداشت) تا تاریخ 31 شهریورماه 94 . به استثناء تبصره های مربوطه که در اطلاعیه درج شده است. 
 
عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی Ph.D یا کارشناسی ارشد و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی. 
 
نداشتن نقص عضو مؤثر حرفه ای برحسب رشته بر اساس پیوست اعلام شده. 
 
در این دوره محدودیت سنی وجود ندارد اما شرکت به صورت آزمایشی مجاز نیست. 
 
پذیرفته شدگان مرحله اصلی و جایگزین مرحله اول تکمیل ظرفیت مناطق محروم آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره چهل و یکم حتی در صورت عدم ثبت نام هم مجاز به شرکت در دوره چهل و دوم نیستند. 
 
داوطلبان باید مدارک مورد نیاز را اسکن کرده و به صورت اینترنتی ارسال کنند. 
 
چهل و دومین آزمون دستیاری پزشکی رأس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 10 اردیبهشت ماه 94 به طور همزمان در 19 دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.
 
کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 7، 8 و 9 اردیبهشت ماه 94 از طریق سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار گرفته و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت است. 
 
کلید آزمون بعدازظهر روز شنبه 12 اردیبهشت ماه 94 بر روی سایت اینترنتی قرار خواهد گرفت. 
 
نمره دهی آزمون: 
 
تعداد سؤالات آزمون 200 سؤال تستی چهار گزینه ای است.
 
برای هر سؤال باید تنها یک گزینه که در میان گزینه های ارایه شده بهترین پاسخ ممکن است انتخاب شود.
 
به هر سؤال با پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و هر سؤال با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد.
 
به سؤالات بدون پاسخ نمره ای تعلق نمی گیرد.
 
به هر سؤال که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق می گیرد. 
 
روش آزمون و نمره دهی براساس مقررات کلی آزمون ها است .
 
داوطلبان می توانند پس از اعلام کلید آزمون از تاریخ 12 تا 14  اردیبهشت ماه 94 نسبت به ارسال اعتراض به سئوالات آزمون مذکور منحصرا به صورت اینترنتی اقدام کنند. 
 
پس از رسیدگی به اعتراضات واصله و رسیدگی به آن، کارنامه اولیه داوطلبان به همراه فرم انتخاب رشته در پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود و داوطلبانی که حداق نمره 150 از 600 را کسب کرده باشند واجد شرایط بوده و می توانند نسبت به انتخاب چند رشته از چند دانشگاه اقدام کنند. 
 
در این دوره رشته های ارتوپدی، جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی، بیماریهای مغز و اعصاب، بیماریهای داخلی، بیماریهای عفونی و گرمسیری، بیماریهای قلب و عروق، کودکان، بیهوشی، پزشکی اجتماعی، پزشکی هسته ای ، آسیب شناسی، پوست، طب فیزیکی و توانبخشی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، پرتودرمانی، رادیولوژی، روانپزشکی، زنان و زایمان، گوش و گلو و بینی و جراحی سروگردن، پزشکی قانونی، طب کار، طب اورژانس، پزشکی ورزشی، طب هوا و فضا و زیر سطحی، طب سالمندان پذیرش دستیار دارند. 
منبع: خبرگزاری مهر