درس ایران
فایل های پیشنهادی

اعضای سایت

نام کاربری
کلمه عبور  



طبقه بندی فایل ها

اخبار

جزئیات پذیرش دوره‌های کارشناسی علمی کاربردی/ آغاز ثبت نام از فردا

گروه: دانشگاه جامع علمی کاربردی
۹ دی ۱۳۹۳
ثبت نام در پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393 از فردا آغاز می شود.
متقاضیان پذیرش در دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) «حضوری» و «آموزش‌های خاص - حین‌کار غیرحضوری» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393  می توانند از فردا سه شنبه 9 دی ماه تا روز دوشنبه 15 دی ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 
داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی هستند می توانند در پذیرش مذکور ثبت نام و شرکت کنند.
 
روش گزینش دانشجو
 
گزینش دانشجو در هر یک از کدرشته‌ محل‌های تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه کاردانی، نوع مدرک کاردانی، سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی‌ بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.
 
داوطلبان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مطابق جداول مربوطه دفترچه راهنمای ثبت‌نام مرتبط با رشته‌های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش برای آن رشته قرار می‌گیرند.
 
در ضمن ظرفیت باقیمانده در هر کدرشته محل، با اولویت یکسان به داوطلبان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص می‌یابد. پیشنهاد می‌شود داوطلبان نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود اقدام کنند.
 
داوطلبان سهمیه شاغل صرفاً در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد. برای هر یک از موارد فوق ارایه مستندات مربوط در زمان ثبت‌نام توسط دانشجو به مرکز آموزشی ضروری می‌باشد.
 
الف) گزینش دانشجو به روش متمرکز:
 
در کدرشته محل‌هایی که پذیرش در آن‌ها به روش متمرکز صورت می‌پذیرد با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویت‌های انتخابی آن‌ها و ظرفیت‌های اختصاص داده شده به هر سهمیه، فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی استخراج و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org اعلام می شود.
 
 
 
ب) گزینش دانشجو به روش نیمه‌متمرکز:
 
 
 
در کدرشته محل‌هایی که نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه یا آزمون عملی دارند، گزینش نهایی داوطلبان به صورت نیمه‌متمرکز براساس امتیاز کل و از بین معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت پس از انجام مصاحبه یا آزمون عملی و با توجه به صلاحیت‌های عمومی آنان انجام می‌گیرد.
 
معرفی‌شدگان کدرشته‌ محل‌های مذکور لازم است براساس برنامه زمانی که به همراه فهرست اسامی آنان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود برای انجام مراحل فوق به نشانی‌های اعلام شده مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام مراجعه کنند. بدیهی است گزینش نهایی براساس نتیجه مصاحبه یا آزمون عملی انجام خواهد شد.
 
تذکر: کدرشته محل‌های نیمه‌متمرکز در جداول شماره (6 الی 49) دفترچه راهنمای مذکور با علامت ● مشخص شده است.
 
شرایط ثبت نام:
 
پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی. داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 144.000 (یکصد و چهل و چهار هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در پذیرش، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
 
داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت کنند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.
 
در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب (از قبیل معدل، سهمیه و... ) در صورت پذیرفته شدن در آزمون قبولی وی لغو شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.
 
توصیه‌های‌ مهم‌ برای ثبت نام
 
داوطلبان اگر از طریق کافی‌نت ثبت‌نام می کنند، تمامی مراحل ورود اطلاعات ثبت‌نامی را شخصاً انجام دهند و یا بر انجام امور مربوط، در کافی‌نت نظارت مستقیم داشته باشند. با توجه به ورود اطلاعات ثبت‌نامی توسط متصدیان کافی‌نت‌ها، متأسفانه اطلاعات معمولاً با اشتباهاتی در تقاضانامه درج می شود، که مسئولیت هرگونه خطا در این مورد متوجه شخص داوطلب است و سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ وجه امکان اصلاح اشتباهات مذکور را نداشته و هیچگونه عذری پذیرفته نخواهد شد.
 
توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.
منبع: خبرگزاری مهر