درس ایران
فایل های پیشنهادی

اعضای سایت

نام کاربری
کلمه عبور  



طبقه بندی فایل ها

اخبار

دکتری مطالعات جنسیتی راه اندازی می شود

گروه: عمومی
۲۲ اسفند ۱۳۹۳
دبیر کارگروه مطالعات زنان شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی از بررسی برای راه اندازی رشته مطالعات جنسیتی در مقطع دکتری دانشگاهها خبر داد.
دکتر محمد اسحاقی در خصوص آخرین وضعیت بازنگری رشته مطالعات زنان گفت: رشته های بازنگری شده کارشناسی ارشد «حقوق زن دراسلام»، کارشناسی ارشد «زن و خانواده» و دکتری «حقوق زن در اسلام » که به وزارت علوم ارسال شده بود در شورای برنامه ریزی این وزارت خانه نیز تایید شد و برای سال تحصیلی آینده اجرایی می شود.
 
تدوین گرایش زن و خانواده
 
وی ادامه داد: بعد از این سه گرایش، چند موضوع و سرفصل جدید در دستور کار کارگروه مطالعات زنان قرار داشته و در حال بررسی است که می توان به گرایش «زن و خانواده» در مقطع دکتری اشاره کرد که تدوین اولیه آن صورت گرفته و برای اظهار نظر به مدیران مطالعات زنان در سراسر کشور ارسال شده و نظرات آنان نیز اخذ شده است و اوایل سال آینده، بعد از نهایی شدن در کارگروه شورای تحول ابلاغ خواهد شد .
 
رئیس کارگروه مطالعات زنان شورای تحول تاکید کرد: انتظار ما این است که تا شهریورماه تکلیف این گرایش روشن شود تا دانشگاه ها برای راه اندازی این رشته تکلیف خود را بدانند .
 
بررسی دکتری مطالعات جنسیتی
 
وی ادامه داد: درحال حاضر موضوع «مطالعات جنسیتی» درمقطع دکتری، سیاست گزاری در حوزه زنان و خانواده در مقطع دکتری، مدیریت خانواده در مقطع کارشناسی و چند موضوع دیگر در کارگروه مطالعات زنان در دست بررسی قرار دارد و تدوین های اولیه آنها صورت گرفته است.
 
دبیر کارگروه مطالعات زنان شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی  ادامه داد: همچنین بازنگری رشته «مطالعات خانواده» در مقطع کارشناسی در دستور کار کارگروه قرار دارد و سال آینده چند موضوعی که عنوان شد بررسی و اصلاح می شوند.
 
 
منبع: خبرگزاری مهر