درس ایران
فایل های پیشنهادی

اعضای سایت

نام کاربری
کلمه عبور  



طبقه بندی فایل ها

اخبار

نخستین جشنواره نشریات و رسانه های دانشجویی به میزبانی تهران

گروه: عمومی
۴ آذر ۱۳۹۳
نخستین جشنواره نشریات و رسانه های دانشجویی با همت تشکل های دانشجویی در دهه اول اردیبهشت 94 برگزار می شود.
 
 کوروش کمره ای دبیرستاد برگزاری این جشنواره نشریات و رسانه های دانشجویی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: با وجود تلاش دانشجویان نشریات دانشجویی تاکنون آن طوری که باید جدی گرفته نشده است.
 
وی اظهار داشت: جشنواره های دانشجویان به لحاظ ماهیت دولتی برگزار شدن آن امکان استفاده از تمامی ظرفیت های دانشجویان را نداده و مانع شکوفایی استعدادهای این قشر از جامعه شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل تشکل های دانشجویی از قبیل بسیج، انجمن اسلامی مستقل، جنبش عدالت خواه، جامعه اسلامی و دفتر تحکیم وحدت به صورت مستقل جشنواره نشریات را برگزار می کنند. 
 
کمره ای در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری این جشنواراه را کشف استعداد ها و پرورش توانمندسازی دانشجویان، تشویق نشریات و رسانه ها و همچنین ایجاد بستر تعامل بین نشریات و رسانه ها عنوان کرد.
 
عضو کمیته اجرایی ستاد برگزاری این جشنواره نیز گفت: این جشنواره در سه بخش شامل نشریات دانشجویی، رسانه ها و هم چنین نقد دانشجویی برگزار می شود. 
 
رضا مشتاقی در مورد بخش ویژه این جشنواره افزود: نقد دانشجویی با موضوعیت تمام مسائل کشور جزو بخش های این جشنواره است ولی خالق اثر باید در همان زمان دانشجو باشد. 
 
وی افزود: آثار ارسالی باید در حوزه های مقاله، گزارش، مصاحبه، طنز، طرح گرافیکی، متن ادبی و صفحه آرایی باشد. 
 
وی گفت: نشریات می توانند در زمینه های سیاسی، اجتماعی، عقیدتی، مذهبی ،هنری، طنز، علمی ، فرهنگی و پژوهشی در این جشنواره حضور داشته باشند.
 
عضو تشکل جامعه اسلامی دانشجویان نیز در این نشست در مورد شرایط شرکت نشریات دانشجویی گفت: نشریه باید دارای مجوز فعالیت بوده و تاریخ مجوز آن از مهرماه 91 به ثبت رسیده باشد. صاحب اثر نیز برای شرکت در جشنواره باید زمان دانشجویی در نشریه فعال بوده باشد. 
 
محسن باقری افزود: رسانه ها نیز باید برای حضور دارای مجوز ثبت شده باشند و آثار آنان درباره مسایل دانشگاه باشد. 
 
وی مهلت ارسال آثار را تا 12 بهمن ماه 93 اعلام کرد و گفت: داوطلبان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.nasl4.ir مراجعه کنند. 
 
نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نیز گفت: داوری جشنواره در دو مرحله انجام می شود و در هر زمینه به نفرات اول تا هفتم لوح تقدیر و تندیس جشنواره تعلق می گیرد.
 
صادق اسحاقی افزود: همچنین به نفر اول تا سوم به ترتیب 10 ، پنج و2میلیون و 500 هزار ریال وجه نقد اهداء خواهد شد.
 
منبع: خبرگزاری ایرنا